یک شرکت استونیایی نسل بعدی وسایل نقلیه عمومی خودران را معرفی کرد

یک شرکت استونیایی نسل بعدی وسایل نقلیه عمومی خودران را معرفی کرد

شرکت فناور استونیایی به نام Auve Tech در حال راه اندازی نسل بعدی شاتل خودران است که امکان رانندگی در شرایط مختلف آب و هوایی و ترافیکی را فراهم می کند.

خودرویی که MiCa نام دارد، توسط Auve Tech ساخته شده و مجهز به هفت حسگر لیدار و 10 دوربین است و برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی طراحی شده است.

Auve Tech قبلاً با همکاری استراتژیک با SoftBank از زیر مجموعه‌های شرکت Boldly برای توسعه مدلی از این خودرو با مشخصات ژاپنی با هدف استفاده از آن در جاده‌های عمومی تا پایان سال 2023 موافقت کرده است.

سنسورهای لیدار

خودروی MiCa به هفت حسگر لیدار و 10 دوربین مجهز است که به گفته Auve آن را قادر می‌سازد بیشتر از مدل قبلی ببیند و دید 360 درجه‌ای از محیط اطراف خود فراهم کند.

علاوه بر این، Auve ادعا می‌کند که خطر خطاها با کمک سیستم‌های حیاتی بیشتر در خودرو به حداقل رسیده است تا قابلیت اطمینان در همه شرایط تضمین شود. MiCa همچنین دارای ویژگی‌های امنیت سایبری داخلی است.

Johannes Mossov، مدیر عامل شرکت Auve Tech:

“وسایل نقلیه خودران ما مسافران را در 12 کشور جابه‌جا کرده‌اند که در بیشتر آنها در جاده‌های عمومی بوده است. این پروژه‌های همکاری بین‌المللی به ما کمک کرده‌اند که هم در نرم‌افزار و هم در سخت‌افزار پیشرفت‌هایی داشته باشیم تا در رانندگی خودران پیشروی باشیم. نسل جدید همچنین به تسهیل فرآیند ادغام وسایل نقلیه خودران در محیط‌های مختلف کمک می‌کند.”

تست‌های میدانی

آب و هوای کشور محل استقرار شرکت Auve Tech به آن‌ها اجازه می دهد تا وسایل نقلیه را در محیط‌های مختلف از باران‌های شدید گرفته تا برف زیاد آزمایش کند.

Taavi Rõivas، رئیس هیئت مدیره Auve Tech، افزود:

“علاقه زیادی به MiCa در کشورهایی پرجمعیت وجود دارد. MiCa خودرویی جادار و برقی است و برای محیط های شهری مناسب است، در حالی که اندازه خود خودرو جمع و جور است، اما فضای بیشتری را برای مسافران نسبت به یک خودروی سواری معمولی فراهم می کند.”

شرکت Boldly در حال تحقیق بر روی بیش از 30 نوع مختلف حمل و نقل مستقل در سراسر جهان است و MiCa را به پلتفرم مدیریت عملیاتی Dispatcher خود متصل خواهد کرد و با شرکت‌ها برای ارائه راه حل های حمل‌و نقل سطح 4 به ژاپن همکاری خواهد کرد.

یوکی ساجی، مدیر عامل Boldly:

“ Boldly حمل و نقل Auve Tech را با همکاری اپراتورهای حمل‌ونقل ژاپنی ، با هدف تحقق هدف دولت برای اجرای خدمات حمل و نقل خودران در 40 منطقه تا سال 2025 و کمک به حمل‌ونقل عمومی پایدار اجرا می‌کند.”

شاتل MiCa یک وسیله نقلیه خودران سطح 4 است، به این معنی که می تواند بدون نیاز راننده در یک منطقه مشخص کار کند. شاتل‌های Auve Tech از اپراتورهای مخابرات برای مداخلات انسانی در صورت نیاز استفاده می کنند.

منبع: ترجمه شده از سایت futuretransport-news توسط مهراد شاهمیری از شرکت فرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *