شرکتLyondellBasell  پالایشگاه نفت خود واقع در هیوستون آمریکا را تعطیل می کند.

شرکتLyondellBasell  پالایشگاه نفت خود واقع در هیوستون آمریکا را تعطیل می کند.

شرکت صنایع شیمیایی لیوندل بازل،  پالایشگاه نفت خام هیوستون خود را تا پایان سال 2023 به طور دائم تعطیل خواهد کرد. این تصمیم پس از دو تلاش ناموفق برای فروش کارخانه و بسته شدن پنج پالایشگاه ایالات متحده در سه سال گذشته گرفته شده است. فرایند پالایش این شرکت تا همین اواخر با هزینه های بالا و حاشیه سود کم مواجه بود. کن لین مدیر اجرایی موقت شرکت گفته است که هیئت مدیره پس از تجزیه و تحلیل کامل گزینه‌ها به این نتیجه رسیده است که خروج از تجارت پالایشی تا پایان سال آینده بهترین مسیر استراتژیک و مالی رو به جلو است.

این پالایشگاه که بنزین، گازوئیل و سوخت جت تولید می‌کند، همچنان فعال خواهد بود و شرکت به جستجوی معاملات و یا جایگزین‌های بالقوه برای سایت تقریباً 700 هکتاری در هیوستون ادامه خواهد داد. این شرکت قبلاً به عنوان بخشی از تصمیم خود برای خروج از پالایشگاه، 624 میلیون دلار هزینه کاهش ارزش غیر نقدی دریافت کرده است. در 10 سال گذشته، لیوندل دو بار تلاش کرده است تا این پالایشگاه تقریبا 260 هزار بشکه در روز را بفروشد، اما موفق به انعقاد معامله نشده است. لیوندل بازل که تلاش می کند خود را به عنوان یک رهبر جهانی در انتقال به محصولات پاک تر و پلاستیک های بازیافتی قرار دهد، پس از اعتراض اتحادیه کارگران در اوایل ماه جاری اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا جایی که ممکن است بسیاری از کارکنان پالایشگاه را در نقش های جدید در این صنعت مستقر کند.

همه گیری ویروس کرونا شروع به ضربه زدن به بازارهای سوخت کرد، تعطیلی ها رایج تر شد و شرکت ها را وادار کرد تا با تسریع انتقال به خودروهای الکتریکی و سوخت های پاک تر تصمیم بگیرند که آیا چشم انداز بلندمدت برای یک پالایشگاه هزینه ها را توجیه می کند یا خیر. با این حال این شرکت گفته است که بسته شدن این پالایشگاه کمک می کند تا شرکت به اهداف بلندپروازانه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دست یابد و به طور بالقوه راه را برای سرمایه گذاری در سایت جدید با تکامل فناوری بازیافت مولکولی این شرکت باز کند. این شرکت همینطور اعلام کرده که ممکن است این سایت را به تاسیسات هیدروژنی تبدیل کند. لین گفت: «در حالی که این یک تصمیم دشوار بود، خروج ما از تجارت پالایش، اهداف کربن زدایی شرکت را پیش می‌برد و موقعیت برتر سایت، گزینه‌های بیشتری را برای پیشبرد اهداف استراتژیک آینده، از جمله استفاده از مزایای اقتصاد چرخشی، به ما می‌دهد.»

اقتصاد چرخشی به تلاش‌های تولیدکنندگان پلاستیک برای افزایش پلاستیک‌های آماده از محل‌های دفن زباله و بازگرداندن آن‌ها به زنجیره تامین کارخانه‌های شیمیایی اشاره دارد.

منبع: ترجمه شده از وبسایت رویترز توسط مصطفی مرادی از شرکت فرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *