متروی وین تجربه دیجیتالی جدیدی را به نمایش می‌گذارد

متروی وین تجربه دیجیتالی جدیدی را به نمایش می‌گذارد

سیستم متروی وین در حال معرفی یک سیستم اطلاعات دیجیتال و راهنمایی مسافران تولیدی شرکت زیمنس در واگن جدید X-car خود است و ادعا می کند که این تکنولوژی، اولین نمونه از نوع خود در جهان است.

ارائه پویا و بصری اطلاعات در واگن‌های جدید X-car Wiener Linien با هدف استفاده آسان تر و راحت تر از حمل و نقل عمومی در شهر وین ایجاد شده است.

سیستم جدید Passenger Info Plus استفاده شده در واگن‌ها توسط زیمنس موبیلیتی طراحی شدهو با همراهی اپراتور حمل و نقل عمومی Wiener Linien برای برآورده کردن الزامات ویژه حمل و نقل عمومی در وین توسعه یافته است.

نمایشگر پویا و بصری

صفحه‌های بالای هر در در داخل واگن X-car به طور مداوم اطلاعات را برای مسافران به روز می کردند. صفحه‌هایی که در بالای درهایی که در ایستگاه بعدی باز می‌شوند، جهت خروجی ایستگاه، خطوط دیگر برای انتقال و زمان حرکت آن خطوط را نشان می‌دهند.

در همین حال، صفحه‌های بالای درهای روبروی سکو، یک نقشه شبکه دیجیتال دیجیتال پویا و موقعیت فعلی قطار، جهت حرکت، توقف بعدی و گزینه‌های مهم سفر را نشان می‌دهند.

«اطلاعات در زمان نیاز به مسافران ارائه می‌شود و حمل و نقل عمومی را جذاب‌تر، کارآمدتر و راحت تر می کند»

اطلاعات اضافی مانند وضعیت سایر خطوط مترو یا آسانسورهای خارج از سرویس نیز می‌توانند در دو طرف کابین نمایش داده شوند. سیستم جدید اطلاعات مسافران تمام اطلاعات مربوطه را در لحظه‌ای که مسافران به آن نیاز دارند ارائه می‌دهد.

وینی‌ها با X-car جدید، یک متروی پیشرفته را در اختیار دارند که آخرین اطلاعات را درست در جایی که به آن نیاز دارند ارائه می‌دهد.

X-car در حال گذراندن آزمایشات گسترده برای آماده‌سازی دریافت گواهینامه عملیاتی خود است. مسافران می‌توانند سال آینده برای اولین بار سوار متروی جدید خود شوند.

آلبرشت نویمان، مدیر عامل شرکت زیمنس موبیلیتی، گفت: «X-car یک پروژه نرم افزاری مهم نیز هست: راه‌حل‌های دیجیتالی ما عملیات کاملاً خودکار و یک سیستم اطلاعاتی مبتکرانه و منحصر به فرد در سراسر جهان را به وین می‌آورند. مسافران در مواقعی که به آن نیاز دارند اطلاعاتی در اختیارشان قرار می‌گیرد که حمل‌ونقل عمومی را جذاب‌تر، کارآمدتر و راحت‌تر می‌کند.»

زیمنس موبیلیتی با زیرمجموعه خود Hacon از سال 2017 یک متخصص در زمینه اطلاعات و ارتباطات دیجیتالی مسافران ایجاد کرده‌است و روزانه به بیش از 100 میلیون مسافر در سراسر جهان، برنامه‌ها و راه‌حل‌های آنلاین برای برنامه‌ریزی سفر از جمله سیستم‌های اطلاعات در لحظه و اعلان‌های سفارشی شده ارائه می‌دهد.

منبع: ترجمه شده از سایت railwaygazette توسط مهراد شاهمیری از شرکت فرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *