پرده های خورشیدی هوشمند برای تولید انرژی الکتریکی

پرده های خورشیدی هوشمند برای تولید انرژی الکتریکی

متأسفانه، وضعیت زیرساخت‌های انرژی جهان تا حدودی در تنگنا قرار دارد. از زمان انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم، جهان به شدت به منابع سوخت انتشار دهنده کربن مانند نفت و زغال سنگ متکی بوده است. انتشار کربن، سیاره را آلوده کرده و باعث گرم شدن آن می شود. اما نوآوران در سراسر جهان در حال ایجاد فناوری‌ها و استراتژی‌های جدید برای تغییر نحوه ایجاد و بهره برداری از انرژی هستند. استارتاپ‌ها رویکردهای مختلفی را برای نوآوری در بازار انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان اتخاذ می‌کنند؛ چه با بهینه سازی ساختارهای فعلی برای پایدارتر و کارآمدتر بودن چه ایجاد منابع کاملا جدید و هوشمند.

انرژی خورشیدی به عنوان یکی از منابع ارزشمند تجدیدپذیر از توجه خاصی برخوردار است. با نصب پنل های خورشیدی بر پشت بام خانه ها و آپارتمان ها، مقدار قابل توجهی انرژی را می توان تولید کرد. ولی در برخی از مواقع به دلایلی همچون قیمت بالا، مراحل دشوار نصب و همچنین نبود پشت بام در برخی از خانه ها، استفاده از این پنل ها تقریبا غیر ممکن می شود. شرکت سولارگپس جهت برطرف ساختن این مشکل، اقدام به تولید پرده های خورشیدی هوشمند کرده است. این پرده هوشمند به گونه ای طراحی شده است که در طول روز و بصورت خودکار، انرژی خورشیدی را در خود ذخیره کند و با تبدیل آن به انرژی الکتریکی، نیروی لازم برای دستگاه‌های الکترونیک داخل خانه را تأمین می‌کند.

این شرکت که در اوکراین واقع شده است، چنین ادعا دارد که انرژی به دست آمده از این پرده هوشمند قادر به کاهش میزان مصرف برق در خانه‌ها، به طور میانگین تا 70 درصد می باشد. این پرده در طول روز متناسب با چرخش خورشید حرکت می‌کند تا بتواند حداکثر انرژی خورشیدی را دریافت کند. یک متر مربع از آن با در اختیار داشتن تابش خورشید می تواند صد وات انرژی الکتریسیته تولید کند. به عبارتی یک پنجره استاندارد به اندازه ۲ متر، انرژی لازم برای شارژ یک لپ تاپ را تأمین می‌کند.

شرکت سولارگپس چنین پیش‌بینی کرده است که با تجهیز سازمان‌های بزرگ به پرده های خورشیدی هوشمند، می‌توان به طور کامل انرژی مورد نیاز آن را از طریق خورشید تولید کرد. عملکرد پرده های خورشیدی هوشمند بدین صورت بوده که با نصب آن در بخش بیرونی پنجره‌های شیشه‌ای، بخش ویژه آن که در قسمت داخلی پنجره قرار می‌گیرد، انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند. سپس این انرژی به دست آمده به راحتی به دستگاه‌های الکتریکی انتقال داده می شود. این انرژی همچنین می‌تواند در باتری‌های ویژه پرده هوشمند ذخیره شود تا در زمان مورد نیاز، مورد استفاده قرار گیرد. پرده هوشمند ساخت شرکت سولارگپس همچنین دارای یک اپلیکیشن ویژه تلفن همراه هوشمند می باشد. این اپلیکیشن کنترل این پرده هوشمند خورشیدی را برای افراد خانه آسان می کند. مطلع شدن از مقدار انرژی ذخیره شده در مخزن‌های پرده، بستن پرده در زمان‌هایی که به پرده نیازی نبوده و تنظیم حرکت خودکار آن با تابش خورشید جهت دریافت بیشترین میزان انرژی از جمله ویژگی های بسیار مفید این اپلیکیشن می باشد. این پرده هوشمند همچنین توسط home Google و آمازون نیز قابل کنترل می باشد.

منبع: ترجمه و تحلیل از وبسایت https://solargaps.com توسط گلناز حمیدانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *