خدمات ابری، راهکار شبکه حمل و نقل ریودوژانیرو برای بهبود خدمات

<strong>خدمات ابری، راهکار شبکه حمل و نقل ریودوژانیرو برای بهبود خدمات</strong>

پلتفرم نرم‌افزاری Optibus، به بهبود خدمات برای 255000 مسافر روزانه سیستم و بهینه‌سازی کارایی کل شبکه حمل و نقل ریودوژانیرو کمک خواهد کرد.

شبکه حمل و نقل ریودوژانیرو، نرم‌افزار Optibus را به عنوان نرم افزار برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای سیستم حمل و نقل سریع اتوبوس (BRT) خود انتخاب کرده است.

سیستم حمل و نقل سریع اتوبوس ریودوژانیرو در سال 2012 با افتتاح خط TransOeste افتتاح شد. دو خط – TransCarioca و TransOlímpica (طراحی شده برای حمایت از بازی های المپیک تابستانی 2016 در ریو) – در سال‌های بعد اضافه شدند. در سال 2023، چهارمین خط سیستم BRT، TransBrasil، افتتاح خواهد شد.

پلتفرم نرم افزاری جامع  Optibus به بهبود خدمات برای 255000 مسافر روزانه سیستم و بهینه سازی کارایی کل شبکه که در حال حاضر بیش از 120 کیلومتر و 125 ایستگاه و هشت پایانه را در بر می گیرد، کمک خواهد کرد.

Mobi-Rio مدیریت BRT شهر ریودوژانیرو را در فوریه 2022 بر در دست گرفت و وظیفه نظارت بر شبکه را در زمان گسترش و رشد بر عهده خواهد داشت. این شرکت 78 ایستگاه اتوبوس از سال گذشته بازسازی یا جایگزین کرده است.

ساخت خط TransBrasil نیز در حال انجام است و پوشش شبکه را 32 کیلومتر گسترش خواهد داد. به گفته Mobi-Rio ، ناوگان وسایل نقلیه BRT با برنامه‌ریزی برای افزودن ۲۹۱ وسیله نقلیه جدید در سراسر شبکه تا مارس ۲۰۲۳، رشد چشمگیری خواهد داشت که به کاهش ازدحام در اتوبوس‌ها، افزایش خدمات و بهبود تجربه مسافران کمک می‌کند. شهرداری شهر ریودوژانیرو با وارد کردن 270 اتوبوس اضافی تا فوریه 2024 به دنبال افزایش بیش از پیش ناوگان است.

افزودن یک خط و صدها اتوبوس جدید نیاز به به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در برنامه‌های خدماتی Mobi-Rio دارد و نیازمند روشی سریع و کارآمد برای ایجاد این تغییرات بدون ایجاد اختلال در عملیات یا خدمات است.

Optibus که در نوسازی و بهبود فعالیت‌های حمل و نقل عمومی در برزیل و در سراسر جهان تخصص دارد، یک راه حل ابری برای برنامه‌ریزی و عملیات حمل و نقل عمومی ارائه داده است که توسط هوش مصنوعی (AI) و الگوریتم‌های بهینه‌سازی طراحی شده است.

در راستای برنامه‌های توسعه و بهبود بلندپروازانه Mobi-Rio برای BRT ریودوژانیرو، Optibus به کاربران پلت فرم خود امکان می‌دهد تا انجام هر سفر را پیش‌بینی کنند، که این امر منجر به خدمات و تجربه بهتر برای مسافران می‌شود و در تطبیق برنامه‌ها، از جمله برای زمان‌بندی، چابک‌تر خواهند شد.

در واقع، Optibus می تواند هم بهینه سازی خودرو (blocking) و هم بهینه سازی راننده (run cutting) را به طور همزمان انجام دهد و در زمان صرفه جویی کند.

ویژگی‌های Optibus

  • مبتنی بر وب
  • مقیاس پذیر
  • تجزیه و تحلیل و گزارش قوی برای تصمیم گیری های داده محور
  • هوش مصنوعی برای عملکرد به موقع

در Optibus، می‌توان به راحتی داده‌ها را وارد کرد و برنامه‌ریزی مسیر یا اصلاحات را که با سهولت و دقت، -از نقشه‌ها گرفته تا نماهای ماهواره‌ای و خیابان‌ها- با یک جدول زمانی یکپارچه به سرعت ساخته و اعتبارسنجی می‌شود را آغاز کرد. Optibus  با برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌ها ادغام می‌شود و با عملکردی سریع بر روی یک پلت‌فرم کل‌نگر و ابری اطمینان می‌دهد که خطا کاهش و خروجی‌ها بهبود می‌یابند.

Optibus متعهد است که حمل‌ونقل عمومی را کارآمدتر، جذاب‌تر برای مسافران و پایدارتر کند. ویکتور سلادا، مدیر منطقه ای برزیل برای Optibus می گوید: از طریق پلت فرم خود، به BRT ریو کمک می‌کنیم تا به این اهداف و اهداف دیگر، از جمله افزایش کارایی و کیفیت خدمات، بهبود دسترسی به حمل و نقل، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، بهینه سازی هزینه‌ها و منابع، و کاهش نیروی‌هانسانی دست یابد .

Optibus عنوان می‌کند این پلت فرم که به طور گسترده در سراسر برزیل، به ویژه در مناطق Rio Grande do Sul و Minas Gerais استفاده می‌شود، به صورت خاص برای بازار برزیل با مشارکت اپراتورهای حمل و نقل منطقه‌ای توسعه داده شده است.

منبع: ترجمه شده از سایت itsinternational توسط مهراد شاهمیری از شرکت فرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *