نوآوری در صنعت تجهیزات خودرو

نوآوری در صنعت تجهیزات خودرو

نوآورترین تولیدکنندگان تجهیزات اصلی خودرو در سال 2021

به گزارش رسانه تحلیلی و تخصصی فرانوآوری، در صنعت خودرو زنجیره تامین تجهیزات شاهرگ حیاتی توسعه است که در این زنجیره مواد اولیه در بستر فرآیندهای تولید تبدیل به تجهیزات نیمه ساخته شده و در نهایت به خط تولید خودرو ساز می‌رسد و در آنجا تبدیل به خودرو می‌شود. به همین جهت فناوری و نوآوری در توسعه این زنجیره نقش محوری بازی می کند. مدیریت نوآوری در صنعت خودرو رویکردی نظام‌مند برای اولویت دادن به نوآوری در سازمان است و شامل مراحل برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت و کنترل است و شامل همه‌ی ابزارها و روش‌های پیش‌برد و بهره‌برداری از نوآوری در سازمان است. مدیریت نوآوری به شکل یک دانش امتحان شده در دنیا جای خود را باز نموده و دارای گام های مختلفی است.

در آخرین گزارش وضعیت نوآوری در سال ۲۰۲۱ که توسط مرکز مدیریت خودرو (CAM) منتشر شده، فولکس واگن بالاتر از دایملر و تسلا در صدر نوآورترین گروه های خودرویی در سال 2021 جلوتر قرار گرفته است. حضور ۳ شرکت آلمانی بین ۴ شرکت برتر، قدرت نوآوری بالا در زمینه‌ خودروهای آینده بین شرکت‌‌های آلمانی را نشان می‌دهد.

فولکس واگن نوآورترین گروه خودرویی در سال 2021 عملکرد بسیار قوی‌ای را در زمینه حمل‌ونقل الکتریکی و در زمینه رابط‌ها (به عنوان مثال نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده) نشان داد، این شرکت با مجموع 67 نوآوری از جمله 24 نوآوری جهانی، به شاخص 149 امتیاز دست یافت و توانست جایگاه برتر خود را حفظ کند. دایملر که نسبت به سال قبل یک پله پیشرفت کرده است، با رانندگی خودکار (رانندگی در ترافیک) و سیستم عامل MBUX (سیستم هوش مصنوعی) رتبه دوم را کسب کرده است. تسلا سه پله پیشرفت کرد و دو سوم امتیازات نوآوری خود را در زمینه حمل و نقل الکتریکی با ظرفیت شارژ بالا و بردهای طولانی خودروهای الکتریکی خود بدست آورده است.

گروه SAIC چین بزرگترین جهش به جلو را انجام داد و از رتبه 23 به 5 صعود کرده. SAIC نوآوری‌هایی را از برندهای Roewe و Baojun در زمینه خودورهای الکتریکی و کمک راننده خودکار به ارائه داده است.

برای اولین بار، سه خودروساز چینی در میان 10 گروه برتر نوآورانه قرار گرفتند. در مقایسه میان کشوری، تولیدکنندگان چینی در حال حاضر بالاترین قدرت نوآوری را پس از آلمان دارند. از سوی دیگر، قدرت نوآورانه خودروسازان ژاپنی و فرانسوی بسیار پایین قرار گرفته است. به طوری که حضور تولیدکننده پرفروشی مانند تویوتا در رتبه سیزدهم تامل برانگیز است.

نوآورانه ترین OEM های خودرو در سال 2021

منابع مورد استفاده:

  • مرکز مدیریت خودرو، 2021
  • گزارش تحلیلی دپارتمان فناوری و نوآوری در صنعت خودرو و حمل و نقل شرکت فرا، 1401

برای آشنایی بیشتر با شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا روی این لینک کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *