پیشتازی اروپا در زمینه شارژرهای متصل خودورهای برقی

پیشتازی اروپا در زمینه شارژرهای متصل خودورهای برقی

اروپا در زمینه شارژرهای خودورهای برقی متصل از آمریکای شمالی پیشی گرفته است.

گزارش سال 2023 سایت Berg Insight پیش‌بینی می‌کند که تعداد نقاط شارژ خودروهای الکتریکی متصل تا سال 2026 سالانه 40 درصد در هر دو منطقه افزایش می‌یابد. بر اساس این گزارش انتظار می‌رود تعداد نقاط شارژ الکتریکی متصل در اروپا و آمریکای شمالی در سال 2026 به 18 میلیون برسد در حالی که تعداد نقاط شارژ وسایل نقلیه الکتریکی متصل (EV) در هر دو منطقه در سال 2021 حدود 3.3 میلیون دستگاه است.

نرخ نفوذ شارژ EV

اروپا با حدود 2.6 میلیون نقطه شارژ نصب شده، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است که به ضریب نفوذ اتصال 57 درصد رسیده است. در آمریکای شمالی، حدود 700000 از تعداد کل نقاط شارژ متصل بودند که ضریب نفوذ اتصال آن 52 درصد است.

شرکت‌هایی که این بازار را تشکیل می‌دهند، اکثرا پلتفرم‌هایی هستند که نرم‌افزاری پشتیبان را برای ایستگاه‌های شارژ ارائه می‌دهند، مانند ارائه‌دهندگان نرم افزار مدیریت ایستگاه شارژ اختصاصی، ارائه‌دهندگان سخت‌افزار و همچنین اپراتورهای نقطه شارژ (CPO). پلتفرم‌های پشتیبان توسعه‌یافته توسط CPOها در برخی موارد به عنوان راه‌حل‌های برچسب سفید برای سایر CPOها نیز ارائه می‌شوند. برای مثال، در آمریکای شمالی، ChargePoint  یک CPO با راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اختصاصی است که راه‌حل‌های خود را به سایر CPOها نیز ارائه می‌دهد.

“ادغام فناوری ارتباطات در ایستگاه های شارژ EV می تواند تاثیر قابل توجهی بر هزینه‌های انرژی مربوط به یک ایستگاه شارژ EV داشته باشد.”

ارائه‌دهندگان خدمات کامل مانند Shell Recharge Solutions و EVBox به بازیگران مهمی در اروپا تبدیل شده‌اند و تعداد قابل توجهی از نقاط شارژ متصل به سیستم عامل‌های زیرساختی خود دارند. چندین CPO اروپایی نیز راه حل‌های نرم افزاری اختصاصی با نقاط شارژ متعدد تحت مدیریت از جمله Vattenfall ،Innogy و Allego را توسعه داده‌اند.

از بین بردن فشار روی شبکه ها

تعادل بار یک مؤلفه مرکزی برای کاهش فشار بر شبکه‌های محلی است و به صاحبان ایستگاه‌ها امکان می‌دهد خروجی شارژ خود را در حد ظرفیت قراردادها و اتصال به شبکه خود نگه دارند. قابلیت اتصال همچنین به رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی امکان می‌دهد شارژرها را پیدا کنند، در دسترس بودن شارژ را مشاهده کنند، شارژرها را رزرو کنند و پرداخت‌ها را با استفاده از برنامه‌های گوشی هوشمند مدیریت کنند.

تحلیل‌گران Berg Insight بیان می‌کنند که نقاط شارژ متصل را می‌توان از نزدیک تحت نظر گرفت و کنترل کرد تا فقط از انرژی مازاد استفاده کنند یا فقط زمانی شارژ شوند که قیمت انرژی پایین باشد. پذیرش روزافزون خودروهای برقی همراه با افزایش هزینه‌های انرژی، تنها راه‌حل‌های شارژ هوشمند و متصل را تقویت می‌کند.

تعداد ایستگاه‌های شارژ خانگی متصل هنوز در هر دو منطقه نسبتاً محدود است. انتظار می‌رود سهم نقاط شارژ خانه‌ای متصل، همراه با روند کلی هوشمندتر شدن خانه‌ها و تلاش‌های مردم برای کاهش هزینه‌های انرژی افزایش یابد.

منبع: ترجمه شده از گزارش سایت Berg Insight توسط مهراد شاهمیری از شرکت فرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *