خصیصه های موثر IT در کارآفرینی

خصیصه های موثر IT در کارآفرینی

قطعا یکی از حوزه هایی که توانسته اثر بسیار زیادی بر کارآفرینی بگذارد و موجب تسهیل پیشرفت آن گردد فناوری اطلعات می باشد. این فناوری خصیه های دارد که باعث افزایش کارایی فناوری اطلاعات شده است و این امر به واسطه خصیصه های این فناوری می باشد. از این خصیصه ها می تون به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. ذخیره سازی اطلاعات در فضایی کوچک

با پیشرفت و توسعه فناوری اطلاعات برای ذخیره اطلاعات نیازی به ایجاد بایگانی های فیزیکی حجیم و همچنین نگه داری کتابهای مرجع تخصصی که بعضا باید هر ساله به روز شوند نیست و میشود از فضای دیجیتال برای این ذخیره سازی استفاده کرد و از فضای کاری استفاده بهینه کرد.

  • کاهش خطا

وقتی قرار می شود فناوری اطلاعات جایگزین انسان در انجام کارها شود شاید بارزترین خصیصه ای که به چشم می آید بالارفتن دقت و پایین آمدن خطاهای انسانی می شود زیرا محاسبات و پردازهاش کامپیوتری بسیار دقیق می باشد.

  • افزایش سرعت

قطعا محاسبات و پردازش سریع اطلاعات باعث کاهش زمان انجام کار و ازایش بهره وری می گردد و این خصیصه شاید یکی از بزرگترین دستاوردهای این فناوری می باشد.

  • امکان انجام کار بدون محدودیت زمانی

به کمک فناوری اطلاعات دیگیر نیازی است انجام امور فقط در ساعات اداری صورت پذیرد و بسیاری از امور که معمولا به صورت خودکار انجام می پذیرند ( مانند استعلامات بانکی، تراکنشهای مالی، و بسیاری از خدمات شهری و کشوری)   در هر ساعت از شبانه روز قابل انجام هستند.

  • امکان انجام کار بدون محدودیت مکانی

اپیدمی کرونا ثابت کرد که یکی از بزرگترین خصیصه های فناوری اطلاعات انجام امور از راه دور و بدون محدودیت مکانی می باشد. امکانی که حتی انجام کارها را بدون محدودیت جغرافیایی و بین المللی فراهم کرده و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته و آینده مشاغل را متحول کرده است.

  • افزایش شفافیت و کاهش فساد

بدون شک استفاده از فناوری اطلاعات شفافیت در انجام امور را زیاد می کند و با حذف  بسیاری از واسطه‌ها فساد های اداری را نیز کاهش می دهد.

  • کاهش هزینه های کارآفرینی

افزایش سرعت انجام امور، انجام کار ها بدون مدودیت زمانی و مکانی، کاهش خطا و فساد و بسیاری از موارد دیگر باعث می شود هزینه های کارآفریی با استفاده از فناوری اطلاعات بسیار کاهش پیدا خوهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *