همکاری فناورانه شرکت Borealis اتریش و Honeywell برای شبیه سازی فرآیند های تولید

همکاری فناورانه شرکت Borealis اتریش و Honeywell برای شبیه سازی فرآیند های تولید

شرکت Honeywell به تازگی اعلام کرده است که شرکت Borealis نرم افزار شبیه سازی فرآیند شرکت Honeywell را برای بهینه سازی عملیات فرایندی از طریق شبیه سازی فرآیند، به کار می‌گیرد.

نرم افزار UniSim Live شرکت Honeywell به Borealis این امکان را می‌دهد تا با شبیه سازی فرآیند از طریق سیستم مانیتورینگ آنلاین فرایند (Real-time process monitoring) و تشکیل و توسعه یک دوقلوی دیجیتال (Digital twins)، خطاها و اتفاقاتی که ممکن است در مسیر فرآیند رخ دهد را سریعتر از زمان رخداد پیش بینی کرده و از این طریق به بهبود فرایند کمک کند.

شرکت شیمیایی Borealis، شرکت پیشرو و بین المللی تولید پلی اولفین ها، مواد شیمیایی پایه و کود و همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) در جهان است. این شرکت در نظر دارد (به عنوان بخشی از برنامه Borstar™ ) با سرمایه گذاری در فناوری های دیجیتال کارایی و قابلیت های فرایند های خود را افزایش، خطاها و اتفاقات فرایندی را کاهش و از طرفی بهینه سازی و تغییر عملیات کلیدی را به سرعت انجام دهد.

فیلیپ رودهوف، معاون اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و رشد در Borealis، عنوان کرده است که جامعه کنونی ما به سرعت در حال تغییر است و تحول دیجیتال بزرگترین ترند کنونی است. ما در Borealis سعی داریم تا پیشروتر از منحنی رشد و تحول دیجیتال باشیم. ما با همکاری با بازیگران شناخته شده بازار فناوری های دیجیتال را برای بهینه سازی عملیات خود توسعه داده و اطمینان حاصل می‌کنیم که مشتریان می‌توانند به طور مداوم به ما برای ارائه بهترین محصولات و خدمات ممکن اعتماد کنند.

مدل های فرایندی (Process models)، نمایش دیجیتالی یک کارخانه و فرایندهای آن هستند که معمولا برای طراحی تجهیزات یا آموزش کارکنان عملیات استفاده می‌شوند. قابلیت‌های تشخیص و مدل‌سازی فرآیند پیشرفته نرم افزار UniSim Live به Borealis کمک می‌کند تا مسائلی را که می‌تواند بر عملکرد کارخانه تأثیر بگذارد را شناسایی و کاهش دهد.  UniSim Live بر اساس نرم افزار UniSim از همین شرکت است که اطلاعات ورودی آن بر اساس پایش مداوم خط تولید است و به گونه‌ای مهندسی شده است تا براساس فیدبک دریافتی پارامتر های عملیاتی مدل را بهینه کند.

همکاری شرکت Honeywell با Borealis بر اساس تلاش‌های 20 ساله Honeywell مرتبط با “کنسرسیوم مدیریت وضعیت غیرعادی” است که اساسنامه آن بهبود ایمنی و افزایش قابلیت اطمینان کارخانه است.

کوین دهوف[1]، رئیس و مدیر عامل شرکت Honeywell Connected Enterprise، گفت: شرکت Honeywell مفتخر است که با همکاری با Borealis به ایجاد نوآوری های دیجیتال در فرایند های این شرکت کمک کند به ویژه اینکه این شرکت از این نرم افزار در راستای تحول فرآیند خود استفاده می‌کند. ما در مورد فرصت های جدید و کمکی که این نرم افزار می‌تواند به تحول دیجیتال این شرکت بکند واقعا هیجان زده‌ایم.

نرم افزار UniSim Live ، مدل‌سازی فرآیند نوآورانه خود را در نیمه اول سال 2023 به مشتریان ارائه خواهد کرد.

منبع: ترجمه از وبسایت Hydrocarbon Engineering توسط مصطفی مرادی از شرکت فرا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *