نمونه هایی از تحول دیجیتال منابع انسانی در سال ۲۰۲۲

نمونه هایی از تحول دیجیتال منابع انسانی در سال ۲۰۲۲

منابع انسانی دیجیتال یک موضوع داغ در منابع انسانی است. به عنوان یک حوزه در حال ظهور، مهم است که ارزشی را که می‌تواند به سازمان‌ها ارائه دهد، نشان دهد. در این مقاله، ما برخی از بهترین مطالعات موردی دیجیتال HR را که با آن مواجه شده‌ایم، جمع آوری کرده‌ایم. این شرکت‌ها نمونه‌های خوبی از سازمان‌هایی هستند که منابع انسانی دیجیتال را درک کرده و نهایت استفاده را می‌برند. هر مطالعه موردی به یک سازمان تجاری خاص مرتبط است.

در این مقاله شرکت‌های زیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • Anchor Trust
  • Arvato
  • Atos

در ادامه به بررسی هر یک از شرکت ها و فعالیت های آن ها در زمینه تحول دیجیتال منابع انسانی می پردازیم:

1. Anchor:

“استفاده از چت بات ها برای ایجاد بهترین تجربه ممکن برای متقاضیان شغلی”

گروه Anchor، بزرگترین انجمن مسکن سازی غیرانتفاعی در بریتانیا، می‌خواست فرآیند استخدام بهتری را ایجاد کند و در عین حال بهترین تجربه ممکن را برای متقاضیان شغلی فراهم کند. به طور خاص، سازمان می‌خواست تعداد متقاضیانی را که تیم جذب و استخدام منابع انسانی با آن‌ها وارد تعامل می‌شوند را افزایش دهد.

این شرکت تصمیم گرفت تا از یک چت بات استخدامی ساخته شده در فیس بوک مسنجر با سؤالاتی استفاده کند که به آن‌ها امکان می‌دهد مستقیماً متقاضیان را بررسی کنند و با آن‌ها وارد تعامل شوند.

اگرچه این ابتکار فقط شامل فناوری نمی شد و نیاز به ایجاد کمپین‌های هدفمند رسانه‌های اجتماعی برای راهنمایی افراد به چت بات داشت. ویژگی تجزیه و تحلیل فیس بوک به این شرکت این امکان را می‌دهد که بفهمد چه پیام‌هایی برای مخاطبان هدف آن‌ها جذاب تر است. از زمانی که این شرکت، چت بات را راه‌اندازی کرد، روند استخدام آن‌ها از چند جهت بهبود یافته است:

  • در روش استخدام «قدیمی» (اعمال از طریق آپلود رزومه در یک وب سایت) نرخ تبدیل 2.04٪ بود اما نرخ تبدیل برای چت بات بیش از 27٪ است.
  • میانگین هزینه هر متقاضی برای کمپین‌های استخدام قبلی 51 پوند بود، استفاده از ربات چت این هزینه را 65 درصد کاهش داده و به 18 پوند رسیده است.
  • تعداد متوسط متقاضیان ماهانه 82 درصد افزایش یافته است.

چت ربات Anchor Trust به آن‌ها کمک کرد تا روند استخدام خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشند.

2. Arvato:

“استفاده از فناوری برای همسو کردن کارکنان و فرهنگ”

 این شرکت یک ارائه دهنده جهانی خدمات پشتیبانی مشتری است. این شرکت در چندین مکان با ترک کار بالای منابع انسانی مواجه بود و به دنبال راهی برای رفع این مشکل بود. پس از تحقیقاتی در مورد اینکه چرا کارمندان پیش از موعد قرارداد، کار را ترک می‌کنند، متوجه شدند که این امر عمدتاً به دلیل عدم ارتباط بین آنچه متقاضیان شغلی انتظار داشتند شغل باشد و واقعیت شغل است. برای این شرکت، راه حل به شکل ارزیابی قبل از استخدام بود. با اجازه دادن به متقاضیان شغلی به این صورت که به طور مستقل در یک محیط آنلاین قرار گرفته تا پیش‌نمایش شغلی واقع‌بینانه، نگاهی مجازی به محیط کار آینده خود و احساسی نسبت به فرهنگ شرکت را بهتر درک کنند. نتایج نسبتاً چشمگیر بود: ترک کار ناخواسته کارکنان این شرکت، کمتر از 63٪ کاهش یافت.

3. Atos

“استراتژی متمرکز بر تحول”

ابتکار تحول الکترونیکی Atos با هدف ساده‌سازی مدیریت داده‌ها و همچنین مدیریت فرآیندها برای کارکنان، مدیران و منابع انسانی عملیاتی است. یکی از چالش‌های موجود در این زمینه، شکاف موجود بین داده‌های موجود در سیستم اصلی منابع انسانی شرکت از یک سو و عملکرد مدیریت اسناد کارکنان از سوی دیگر بود. برای پر کردن این شکاف، شرکت به ابزاری نیاز داشت که به کارمندان، مدیران و منابع انسانی اجازه دهد تا بتوانند در ارائه خدمات منابع انسانی سرتاسر مشارکت کنند.

Atos با همگام سازی مدیریت اسناد کارکنان خود با ماژول استخدام HRIS خود، توانست عملیات منابع انسانی را ساده کرده و فرآیند پیشنهاد نامه خود را خودکار کند، چیزی که قبلاً بسیار کاغذ محور بود. برای مثال، اکنون، به جای اینکه یک مدیر برای تایید استخدام جدید، ایمیلی به HR بفرستد، مدیر مستقیماً به HRIS می‌رود و دکمه‌ای را فشار می دهد که یک پیشنهاد نامه ایجاد می‌کند.

ترجمه و تحلیل از وبسایت Aihr.com توسط سجاد کربلایی از شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *